تبلیغات
پورتال علمی و آموزشی royaflash - چگونه به آرامش برسیم

آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

پورتال علمی و آموزشی royaflash - چگونه به آرامش برسیم

ستیز من تنها با تاریکی است شمشیر نمیکشم چراغ می افروزم
صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت

نویسندگان

تقویم


دسته بندی

لینک های سایت
موضوعات
اسلاید های آموزشی و[3]
کتاب و کتاب خوانی و[8]
شما چه فکرمیکنید ؟ (جدید) قسمتی برای شما و[1]
علمی و[105]
حقیقت و[57]
کامپیوتر و[64]
شبکه و امنیت شبکه و[12]
تالار بحث و گفتگو ( کامپیوتر ) و[2]
هک و[2]
linux و[26]
عرفان و فلسفه و[227]
عقیده ها و نظرات و[51]
آرایشی و زیبایی و[14]
روانشناسی و[61]
آیا میدانید و[34]
سلامتی و[25]
ادبی و[16]
اجتماعی و[16]
ورزشی و[4]
عمومی و[40]
تاریخ و[26]
دین و[17]
سرگرمی و[1]
اهرام مصر و[4]
بیوگرافی افراد و[22]
دنیای جاوا و[8]
کاریکاتور و[1]
هیپنوتیزم و ماورا الطبیه و[1]
دانلود نرم افزار و[5]
عجایب جهان ، یوفوها و موجودات فرا زمینی و[10]
اصطلاحات و[8]
توصیه ها و[5]
عجیب تر از علم (درمورد پدیده هایی که علم کنونی جوابی نتوانستهاند پیدا کنند) و[21]
سخنان حکیمانه و[4]
تالار بحث و گفتگو (*طوفان مغزی * بارش مغزی*)(عمومی) و[1]
عکس و[19]
آشپزی (گیاهخواری ) و[6]
آشپزی (سوپ ها) و[8]
آشپزی (سالاد) و[9]
آشپزی (دسر ها) و[7]
آشپزی (شیرینی) و[1]
sami yosof و[9]

نظر سنجی

آیا شما از اینکه در ایران زندگی میکنید راضی هستید ؟





لینک های روزانه

قالب وبلاگ
تاپ اسکین >> قالب وبلاگ و ابزار وبمستر

ارسال لینک

بخش ویژه

بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید این ماه:
بازدید ماه قبل:
بازدید کل:
کل مطالب:
[Translate to English]
RSS     ATOM
موضوع: روانشناسی  | نویسنده: yashar | تاریخ: دوشنبه 2 شهریور 1388


امروزه زندگی ماشینی شرایطی را فراهم کرده است که به نوعی در سلامت و آرامش زندگی کردن چندان کار آسانی نیست، روش های پیشنهادی زیر را برای رسیدن به یک حالت تعادل و زندگی آرام تجربه کنید و مطمئن باشید حداقل برخی از آنها می تواند برای شما چاره ساز باشد.
1- زمانی را برای تمدد اعصاب در نظر بگیرید
مسلمآ همه ما در طول روز کارهای زیادی داریم که یا دائم در حال انجام دادنشان هستیم ، یا به آنها فکر می کنیم. هر چند در ابتدا کار سختی به نظر می رسد اما سعی کنید در طول روز زمانی را به تمدد اعصاب اختصاص دهید تا بتوانید از حمله قلبی، اضطراب و خستگی مفرط جلوگیری کنید.

زندگی شما ارزشمند است، با احساس فرسودگی وقت خود را هدر ندهید. کافی است هر روز 15 دقیقه از وقت خود را به تمدد اعصاب اختصاص دهید، ممکن است باور نکنید که این کار چه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

2- همیشه یک دفتر یادداشت کوچک همراه خود داشته باشید
همه جا آنرا با خود ببرید، حتی شب ها آن را کنار تخت خود بگذارید. هر زمان کاری به نظرتان رسید که باید آن را انجام دهید، فورآ یادداشت کنید، کم کم یک لیست خواهید داشت.

هر از گاهی لیست را چک کنید، کارهای غیر ضروری را خط بزنید و با این روش حجم کارتان را سبک کنید. کارهایی که انجام داده اید و از لیست حدف شده اند را مرور کنید.

با کم تر شدن موارد موجود در لیست احساس می کنید زندگی تان در کنترل شماست و به این ترتیب سبک و راحت می شوید.

3- راحت بخوابید
اگر شب ها خوب نمی خوابید حتما تا به حال روش های درمانی بسیاری را امتحان کرده اید. روش های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم :

قبل از خواب یکی از کارهای مورد علاقه تان را که در طول روز وقت کافی برایش ندارید، انجام دهید.

اگر شما از کتاب خواندن در تختخواب لذت می برید، هر شب سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از خواب کتاب بخوانید. مطمئنا احساس خوبی خواهید داشت، درست مثل اینکه هر شب هدیه ای به خودتان می دهید.

رایحه گل مورد علاقه تان می تواند آرامش بخش باشد، سوزاندن شمع یا عودی که بوی سنبل می دهد در اتاق خواب کار مفیدی است.

برخی مواقع برای زودتر به خواب رفتن، استفاده از چشم بند مفید است. درجه حرارت وسایل گرمایشی اتاق خوابتان را کاهش دهید، نور را به دلخواه تنظیم کنید و سعی کنید با آرامش به خواب روید.

4- هنگامی که از سر کار به منزل می رسید، حداقل پانزده دقیقه استراحت کنید.
از بچه ها و همسرتان بخواهید که این وقت را به شما بدهند. به پشت بخوابید (ترجیحا روی زمین)، در حالی که کمرتان با زمین در تماس است، زانوهایتان را بالا ببرید، سپس به آرامی پاهایتان را ازهم باز کنید و روی زمین قرار دهید.

دست هایتان را در طرفین تنه رها کنید، کف دستان رو به بالا باشد. سرتان را به یک جهت کمی متمایل کنید تا گردنتان در حالت مناسبی قرار بگیرد. در این حالت سعی کنید تک تک نقاط بدنتان را رها کنید، از یک پا شروع کنید، زانو ، ران پا و .... برای دستان نیز از انگشتان شروع کنید تا به گردن و صورت و چشم ها و پیشانی برسید. این روش در واقع یکی از حرکات ورزش یوگاست.

5- سعی کنید با چشمان باز تمرکز کنید
یک روش برای تمرکز با چشمان باز این است که به آرامی - بدون اینکه خیره شوید - به شعله یک شمع نگاه کنید. چراع ها را خاموش کنید، یک شمع روشن کنید، راحت بنشینید و به شعله آن بنگرید.

هدف اصلی از این کار تمرکز فکر شماست، بنابراین هرگاه حواستان پرت شد، سعی کنید به آرامی آنرا روی شعله متمرکز کنید. آرامش ذهن پایه و اساس روش های تمدد اعصاب است. به همین دلیل است که همیشه بعد از فعالیت های ورزشی احساس گرما و آرامش می کنید.

6- دوش بگیرید
منظور اصلی این است که هر روز وقتی را به خودتان اختصاص دهید، به حمام بروید. چراغ را خاموش کنید، در وان بخوابید، چشمانتان را ببندید و در آرامش به موسیقی گوش بدهید.

7- آرامش خود را حفظ کنید
روش هایی که برای تمدد اعصاب استفاده می کنید فقط مختص همان زمان نیست. سعی کنید در طول روز به طور مداوم آنها را تکرار و تمرین کنید، در غیر اینصورت تاثیری نخواهند داشت. آرامشی را که بعد از هر روش بدست می آورید حفظ کنید.

اجازه ندهید اتفاقات روزانه آرامش شما را مختل کند. به محض اینکه احساس کردید چیزی باعث به هم ریختن اعصاب شما می شود، به احساس آرامش خود فکر کنید.

8- خود را به خوبی بگذرانید
فراموش نکنید، اگر به خودتان بگویید من باید این کار را انجام دهم، ناخودآگاه نسبت به انجام آن جبهه می گیرید، بنابراین همیشه بگویید "من می توانم". فعالیت های فیزیکی، همیشه احساس خوبی در بدنتان باقی خواهند گذاشت.

9- کارهایی که دوست دارید انجام دهید
زندگی تان را بدون دنبال کردن رویاهایتان پیش نبرید. انجام دادن کارهایی که دوست دارید به خودی خود نوعی احساس آرامش به همراه دارد. حتی اگر قادر نیستید کاری را که دوست دارید انجام دهید، زمانی را به آن اختصاص دهید. همین کافی است و چه بسا کم کم باعث شود کاری که مجبور به انجامش هستید دوست داشتنی تر از قبل به نظر برسد.

10- مهمترین نکته : همیشه سعی کنید مقداری از وقتتان را با دوستان و خانواده بگذرانید.
هیچگاه کارتان را به اشخاصی که دوستشان دارید ترجیح ندهید. همیشه برای کسانی که دوست دارید وقت بگذارید. با دیدی وسیع به چیزهایی که باعث رضایت شما در زندگی می شود بنگرید، سعی کنید بدون پشیمانی زندگی کنید.



آخرین مطالب ارسالی